SESTAVENÍ NÁPOJOVÉHO LÍSTKU
DOBŘE ORIENTOVANÝ NÁPOJOVÝ LÍSTEKZ POHLEDU ODBORNÉHO I GRAFICKÉHO PŘIBLIŽUJE SPOTŘEBITELI, KTERÁ PŘÁNÍ LZE SPLNIT, VYVOLÁVÁ A ZESILUJE PRODEJNÍ IMPULZY, COŽ PŘISPÍVÁ KE VVALITĚ A ATMOSFÉŘE PODNIKU.
1. emotivní oslovení hosta
2. přehledné nabídky
3. informace o jednotlivých nápojích (například u vína údaje o chuti,oblasti vypěstování, původu,odrůdě,ročníku, jakostní třídě vína, skladování, a správné atmosféře servisu)
4. sommeliér, odborník na víno o 60% zvyšuje prodej
5. prodej aperitivů a digestivů u stolu pomocí nápojového vozíku „Co se nevidí to se neprodá“
6. tak, jako u jídelního lístku existuje denní nabídka, tak u nápojových lístků by měla existovat speciální denní nabídka dodavatele pro restauraci, jako je například „Vinný list“
7. založení sklenice na víno již stimuluje hosta k jeho dalšímu rozhodnutí o volbě nápoje.
18
ŘAZENÍ SORTIMENTU NÁPOJOVÉHO LÍSTKU
1. aperitivy
2. kořeněná vína
3. míšené nápoje
4. bílá vína v pořadí: tuzemská, zahraniční, rozlévaná, láhvová
5. růžová vína (rosé) – dtto
6. červená vína – dtto
7. dezertní vína – bílá, červená
8. šumivá vína , sekty
9. likéry – tuzemské, zahraniční
10. destiláty – tuzemské zahraniční
11. nealkoholické nápoje – rozlévané v láhvích
12. pivo – čepované, láhvové
13. teplé nápoje – nealkoholické, alkoholické
Dobrý den, dočetl jsem se zde, že dokážete správně sestavit nápojový lístek, teď to momentálně řeším, ale potřeboval bych s tím pomoct. Můžete se mi ozvat? Děkuji