Funkce recepce, hotelové vrátnice, rezervační úsek, administrativa)
Recepce– Evidují příjezdy a odjezdy hostů. Vedou hotelové účty hostů a ručí za jejich správnost. Vedou pokladnu na recepci. Řídí práci hotelových služeb ( bagážisti, dveřníci).
Recepce-administrativa
Domovní kniha- Zapisují se do ní údaje o hostovi ( R.Č., adresa, počet nocí). Tato kniha slouží jako podklad kontrolním úřadům a policii.
Denní list- Jsou barevně odděleni hosté a) ubytováni b) kteří odjíždí c) kteří nastupují.
Pokladní denník- Podklad pro sledování hotovosti na recepci.
Kniha buzení- Je vedená přes počítač, budí se automaticky.
Rezervační kniha objednávek 1 )- V této knize jsou zařazeny objednávky za sebou jak byly obdrženy.
Rezervační kniha objednávek 2 )- V této knize jsou objednávky seřazeny dle skutečných dat nástupu na ubytování.
Pokladní deník- Podklad pro sledování hotovosti ve vrátnici.
Rezervační pracovníci- Společenské chování, vystupování, jazyková vybavenost, práce na PC. Mají na starosti rezervace pokojů a vést o nich administrativu. Vyřizují veškerou korespondenci týkající se rezervací a telefonních hovorů.
Hotelová vrátnice- Jazyková vybavenost, Vydávají klíče od pokojů a doručují poštu a vzkazy. Půjčují sportovní potřeby za úplatu. Vedou pokladnu a pokladní deník.