KOMUNIKACE V OBLASTI PRODEJE
Sugestivní prodej:
1. Vyhnout se pokládání otázek, které vyžadují odpověď „ano“ nebo „ne“. Je daleko efektivnější dát hostovi možnost výběru.
Například: „Který z moučníků uvedených na našem jídelním lístku jste si vybral?“
Spíše než „Budete si přát po steaku moučník?“
„Budete si ke steaku přát víno červené nebo rosé?“raději než „Budete si
přát něco k pití?“
2. Nenabízejte předkrmy, ale druh nabízeného předkrmu.
Efektivitu nabídky zvyšuje „slovní obraz“ , který k lepší představě přiblíží pokrm.
„Vrcholem naší dnešní nabídky jsou do růžova pečená, vykoštěná a následně
grilovaná prsíčka z francouzské kachny s plátkem pečených kachních jater se šťávou
obohacenou kapkou Noilly Prat a cognacem. Jako přílohu předkládáme bruselské
kapustičky dušené na másle a vyktajovaný vařený brambor.“
Dobře fungující komunikace předpokládá kvalitní komunikaci mezi výrobním a odbytovým střediskem. Předávání informací z kuchyně pracovníkům obsluhy je základem pro detailní znalost produktu. Obsluha nesmí být ochuzena o exkluzivní vědomosti z oblasti použitých ingrediencí, technologii zpracování a jiných výrobních detailech.
Pak je obsluhou dobře formulována nabídka a popis jídel je více atraktivní.
Školení pracovníků v pravidelných intervalech o novinkách a zvláštních tématech, kde se prezentují různé firmy.
Důležitým aspektem je často používaný pojem CORPORATE IDENTITY, který se vztahuje k jednotné prezentaci podniku na veřejnosti.