SERVIS
Vše co se v gastronomii stalo v 90. letech minulého století změnilo mnoho věcí a návyků, do té doby považovaných za nezměnitelné. Po desetiletí přehlížené a utajované skutečnosti uvolnily síly, které nyní zmítají gastronomií ne celém evropském kontinentu, výrazně se dotýkají změn životního stylu a mění představo globalizaci v gastronomii. Nikdy před tím se člověk nezabýval tak intenzivně sám sebou jako je tomu nyní. Nikdy se také necítil být tak ohrožen. Zhoršující se životní prostředí, rychlý přenos chorob vyvolaných mohutnými přesuny lidí z kontinentu na kontinent, obavy z kvality potravin, to vše stále více podněcuje hledání odpovědi na otázku jak zdravě žít, zdravě jíst a zdravě pít.
Konec století s sebou přinesl také nesmírný rozmach trhu a potravin a jeho mobilitu. Doprava zboží mezi kontinenty a rovnoběžkami odstranila sezónní nedostupnost čerstvých potravinářských výrobků závislou na vegetačním období.
Změnilo se vybavení kuchyně jako laboratoře , která zaznamenala nový příliv technologií.
Současným předpokladem je posílit značku a pověst, což znamená přesvědčit, transparentní a pro hosta srozumitelný projekt, nabídku speciálních pokrmů a služeb, které jsou nepřehlédnutelným aspektem účinné propagace na stále těsnějším trhu.
Získat novou klientelu dnes vyžaduje kromě výrazného konceptu také zcela nové aktivity a opatření v public relations, reklamě a náboru.
Cílem produktu služeb je naděje a existující cesty k udržení věrnosti stálých zákazníků.
ROVNOVÁHA MEZI ŘEMESLNOU DOVEDNOSTÍ A OBCHOPDNÍ ZRUČNOSTÍ
• Jedná se o kombinaci vzdělání
• Myšlenka zdůrazňuje tvorbu přidané hodnoty všemi zaměstnanci
• Vede k lepšímu vedení lidí
• K řízení bez příkazů
• K řízení vědomostmi a kooperací
Sestavení nabídky pokrmů a nápojů je jedním z nejzajímavějších, ale také nejtěžších, úkolů managementu v gastronomii.
Restaurace jako součást sektoru cestovního ruchu patří k obrovskému průmyslu, který je ve stavu rychlé evoluce.
Zvyšující se příjmy obyvatelstva vyvolávají nejen větší počet restaurací, ale také i stále tvrdší soutěž o zákazníka.
Od manageru se vyžaduje strategický přístup a nové dovednosti, které budou korespondovat se změnami obchodního prostředí.
Hlavní roli vedoucí ke změně v hotelovém a restauračním průmyslu sehrává objem vědomostí jako kvalitní předpoklad řízení.