Základní pravidla a techniky obsluhy – pokračování
40.Během jídla hosta nerušíme
41.Veškeré pracovní záležitosti se řeší mimo zrak a sluch hosta
42.Obsluhující nesmí sedět u stolu hosta nebo na baru
43.Obsluhující nechodí do podniku kde pracuje jako host
44.Obsluhující nejí a nepije v místech, kde jej host může spatřit ( bar)
45.Obsluhující v práci ani v soukromí nekouří
46.Před podáváním pokrmu vždy měníme popelník
47.Dbáme o častou výměnu popelníku
48.Debarasujeme celý stůl najednou
49.Při sklízení se ptáme hosta jestli byl s jídlem spokojen
50.Po jídle nabízíme dezert a káva
51.Před podáváním kávy sklízíme klubový talíř
52.Účet předkládáme co nejdříve jakmile host o něho požádá
53.Nikdy nenecháváme hosta sedět u prázdného stolu i když má zaplaceno
54.Při odchodu hosta se přítomní pracovníci rozloučí
55.Při rozloučení poděkujeme za návštěvu a zveme na návštěvu další
56.Významnější hosty doprovázíme ke dveřím střediska případně ke vchodu do provozovny
Během provozu průběžně udržujeme čistotu na pracovišti, pečujeme o inventář, doplňujeme nápoje do lednic
Příprava pracoviště na provoz
– dle charakteru provozovny a vnitřních zavedených zvyklostí, práce pro pomocné síly, práce pro obsluhu, dofasování zboží, uložení nápojů do chladících skříní, údržba inventáře : DSI, příbory, sklenky, prádlo, pořádek na pracovních plochách
Mytí skla : a) profes. myčce
b) ruční mycí stroj – kartáče, vhodné na pivní sklo, neumyje rtěnku
c) ručně v saponátu houbičkou, okraje- rtěnka, po vnější ploše
Prostření stolu : restaurace – ubrus, vázička, DSI, základní příbor, ubrousek, řídí se dle zavedených zvyklostí, možno doplnit : polévková lžíce, hluboký talíř, desertní příbor, sklenky, klubový talíř, povlečení židle, čím vyšší skupina, tím bohatší prostření
Kavárna : dečka, popelník, vázička, stojánek s NL
Vinárna : dle charakteru vinárny, podobné jako kavárna, svíčky, sklenky
Bar : dle charakteru baru, dečky, popelníky, stojánky s NL