Základní a doplňkové služby (Placené a neplacené)
Placené služby-zapůjčení techniky, telefonní poplatky, služby fitnes,krášlicí služby, pronájem sportovních potřeb nebo prostor, praní osobního prádla, úschova zavazadel před příjezdem nebo ukončení pobytu, administrativní úkony, zajištění jízdenek nebo vstupenek, pokrmy a nápoje, ubytování, mytí a údržby vozu.
Neplacené služby- etážová služba, výměna a praní ložního prádla, donáška a doručení dopisů a vzkazů, parkování vozidel, úschova zavazadel během pobytu, donáška zavazadel do pokoje, provoz TV nebo videa a rádia, úschova cenností na recepci v trezoru.
Základní služby jsou ubytování a stravování
Doplňkové služby jsou placené a neplacené služby.
21. Etážová služba, Halová služba
Etážové služby jsou v hotelu***** povinné. Služba je 24 hodin denně. Donáška pokrmů a nápojů na pokoj. Číšníci jsou rozděleni na jednotlivé poschodí a pokojů. Na každém poschodí je ofice.
Vybavení ofice- nákladní výtah na pokrmy, telefon, lednice s nápoji, mikrovlná trouba, sporák, mrazák, výrobník kávy,
Inventář- kovový, porcelán, ubrusy, pomocný inventář.
Servis- se provádí pomocí servírovacích vozíků nebo na platech. Plata jsou s výsuvnými nožičkami. Číšník nesmí na nic zapomenout- květina, dochucovací prostředky,
Způsob objednání- na recepci, na etážových službách, telefonicky, závěsnými štítky.
Nabídka nápojů- všechny nápoje mimo točeného piva a míchaných nápojů.
Nabídka pokrmů- zúžený sortiment pokrmů, převážně minutková kuchyň, studené pokrmy, studené předkrmy, moučníky.
Povinnosti pracovníků- cizí jazyky, taktnost, mlčenlivost, sebeovládání, doplnění minibaru, obsluha malých akcí na pokoji, debaras na základě domluvy s hostem.
Halové služby
spadají pod recepční část hotelu a jsou řízeni recepcí.
Bagážisté – Osoby bez vzdělání, společenské vystupování, jazyková vybavenost, znalost hotelu.
Dveřník – Vítá a uvádí hosty do hotelu a loučí se s nimi. V prostorách před vchodem do hotelu zajišťuje jeho čistotu a průjezdnost. Zajišťuje odvozy aut do garáží.