Společenské chování a vystupování obsluhujících
Znalost spol. Zásad a jejich dodržování platí pro všechny. Pracovníci pohostinství však tyto zásady dodržují v rámci svých povinností.
Základní pravidla chování:
Základem slušnosti je zdravení – vždy se díváme do očí a je nevhodné zdravit příliš nahlas. Pravidla zdravení:
1. muž ženu
2. mladší staršího
3. podřízený nadřízeného
4. nově příchozí hosté všechny přítomné
5. číšník hosta
• Při zdravení můžeme použít oslovení (pane, paní, slečno, příjmení, akademický titul).
• Představování ženy – mají povstat všichni, představování muže – pouze muži jinak platí stejná pravila jako u zdravení.
• Když podáváme ruku jsou pravidla naopak než u zdravení.
• Telefonování: a) při volání nejprve řekneme své jméno . . . . . . . . . . . . . b) při zvedáni telefonu řekneme své jméno a popřípadě název firmy. Mluvíme zřetelně, krátce a slušně.
• Chůze na veřejnosti …
• Návštěva – měly bychom mýt připravené občerstvení a program. Nečekané návštěvy se v rámci svých možností snažíme také pohostit. Jsme-li pozváni – vhodné oblečení, z malou pozorností. Návštěva by neměla trvat déle než 3 hod.
• Kulturní zařízení – používáme šatnu, chodíme včas. Muž se stará o občerstvení, vyzvednutí oblečení po skončení, o odvoz.
• Dopravní prostředek …
• Zájezdy a exkurze – chováme se slušně a zbytečně nevyrušujeme ostatní.
Článek přehledně shrnuje využitelné informace, ale neškodila by korekce gramatiky (viz. mělY bychom mÝt, hosti bylY apod.)