Základní pravidla a technika obsluhy
Jsou trvale platná pravidla platící při obsluze.
1. Rychlost obsluhy
– svými pohyby, chůzí a vystupováním musíme dát hostovi najevo, že ho
chceme rychle obsloužit.
2. Přesnost obsluhy
– je velmi důležitá při objednávání, bonování, obsluze, inkasu a odvodu tržeb,
důležité je dodržovat pořadí obsluhy hostů dle doby příchodu do restaurace
3. Nehlučnost obsluhy
– při práci nehlučně manipulujeme s inventářem
– služební záležitosti vyřizujeme mimo odbytové místnosti a nedovolujeme příliš
hlasité objednávání zboží ve výrobních střediscích
4. Poctivost obsluhy
5. Klid při obsluze
– číšník by se měl věnovat své práci a neřešit na pracovišti své osobní problémy
6. Opatrnost
– dbáme na to, abychom hosty nepolili, jinak sjednáváme nápravu
7. Dodržovat zásady hygieny a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
– během obsluhy nás hosté neustále sledují