Jídelní lístek který prodává
• Sdělení:
Poskytuje informace o:
1. provozní době
2. způsobu placení
3. metody příprav pokrmů
4. možnosti dietního stravování,
5. propagace o ekologických surovinách
6. služby jiných středisek
7. použité hlavních ingredience
8. způsob předkládání a prezentace pokrmů
• Slouží jako sugestivní prodejní nástroj
• Zviditelňuje nabídku jídel
• Dokumentuje kvalitu a atmosféru
• Emocionálně oslovuje hosta
• Jídelní lístek má pomoci při výběru, zdůraznit mimořádnost nabídky a pozvednout obecnou pověst domu
• Cena – cenová informace je kritickou částí úvah:
1. Cenová strategie musí být určena dlouhou dobu před vytvářením jídelního lístku, musí korespondovat s pojetím restaurace.
2. Jakou cenu klient očekává za jednotlivý druh pokrmu?
3. budou ceny vypovídající?
4. budou položky oceňovány jednotlivě nebo jako kompletní pokrm?
13
• Určení ceny:
Všeobecně užívaným návodem ve světě je, aby se náklady na suroviny a zboží k přípravě pokrmů pohybovaly kolem 30% k docílenému obratu a u nápojů kolem 17 – 22% k docílenému obratu. Tento podíl kolísá podle kategorie restaurace a kvality nakupovaných výrobků.
• Dojem – jede o prohlášení, které je nutné docenit, protože jde o důležité spojení:
1. Jaký dojem má restaurace vytvářet?
2. Jakou náladu nebo atmosféru má zařízení mít?
3. Co naši hosté očekávají, romantickou atmosféru, nebo stravovací zkušenost?
4. Jídelní lístek se musí řídit očekáváním hostů.
• V poslední době se uplatňuje redukovaná skladba nabídky jídelního lístku, která je doplněna aktuální denní nabídkou