HYGIENA PRACOVNÍ:
a. používáme bezvadně čistý inventář, odmítáme prodej závadného zboží.
b. Při kašli a kýchání používáme kapesník
c. Potraviny nedereme do rukou, při práci používáme čistý příručník.
d. Inventáře se nedotýkáme v místech styku s ústy hosta, na leštění používáme horkou vodu a utěrku, vyleštěný inventář chráníme před prachem.
e. Potraviny spadlé na zem dáváme do odpadu, inventář (ani nepoužitý) nikdy neodkládáme do vnitřku inventáře.
HYGIENA PRACOVIŠTĚ:
• Před zahájením provozu musí bát proveden důkladná úklid všech prostor, především prostory pro hosty.
• Úklid provádí pomocné síly – hrubý úklid (vysávání) pokud jej neprovedou musí provést obsluhující.
• Drobný denní úklid (utírání prachu, ošetření květin, dekoračních předmětů leštění vitrín) provádí obsluhující personál.
• Veškeré plochy úložné musí být udržené v pořádku.
ZÁSADY BEZPEČNOSTI PRÁCE OBSLUHUJÍCÍHO
Dodržování předpisu a pravidel je součástí povinností číšníka.
1. udržování podlah, zabránění sklouznutí, úrazům (rozlité místo vytřít do suchy) uklidit spadlé kousky potravin.
2. padající předměty za chůze zachycovat (sklenice, vidličky …)
3. střepy sklízet opatrně rukou pouze velké, malé zanést
4. udržovat řádně koberce a podlahové krytiny (srovnat koberce a zalepovat)
5. nepřeceňovat sily, dodržovat váhové limity (od 16-18 dívky max. 12kg a hoši max. 15kg do 50kg ve dvojících 50-100kg dvoukolový vozík, nad 100kg čtyřkoloví vozík)
6. dodržovat zásady servisu a debarasu z hledisky bezpečnosti
7. dodržovat pravidlo pravé strany při vstupu do dveří u lítaček dodržovat správný směr.
NEHODY A JEJICH ŘEŠENÍ
Všechny nehody, ke kterým dojde, řešíme s klidem a taktem, pozornost je zaměřená na spokojenost hosta. Číšník je diplomat i psycholog, řeší vše klidně a s přehledem.